Uudised
Nissan LEAFi aku pakub rahulolevatele klientidele ülimat töökindlust
27.8.2018 – Elektriautod saavad üha rohkem osaks meie elust. Seetõttu küsib järjest suurem arv tarbijaid, kui usaldusväärne ja vastupidav on nende sõidukite keskmes olev akutehnoloogia.
Nissan on elektrisõidukite müügi vallas üleilmne liider. Nissan on oma teedrajavat LEAFi alates selle turuletoomisest 2010. aastal müünud ligikaudu 340 000 sõidukit. Niisiis peaks Nissan sellele aku kvaliteeti puudutavale küsimusele oskama väga hästi vastata.
Vastuse leiab tegelikult ka kodule palju lähemalt, lausa siitsamast Eestist. Kohalik taksoettevõte „Elektritakso” on Nissani akutehnoloogia usaldusväärsuses täiesti veendunud tänu erakordsetele töökindluse tulemustele, mida ettevõte on näinud isegi kõige nõudlikumates äritingimustes.
Ettevõtte sõidukiparki kuulub rohkem kui 50 LEAFi. Neist enamik on esimese põlvkonna 24 kWh mudelid. Need autod on tänaseks läbinud kokku uskumatud 13 miljonit elektrilist heitmevaba kilomeetrit. Sõidukipargi vanim LEAF on läbinud rohkem kui 309 000 kilomeetrit ja see auto on täielikult töökorras. Suure läbisõidu näiteid on veelgi. Sõidukite keskmine läbisõit on 260 000 kilomeetrit, mille juures on aku mahtuvust jäänud veel 70–85%. Konteksti mõttes: kui saaksite sõita ümber maailma, läbiksite vaid veidi üle 40 000 kilomeetri!
Iga taksoettevõtte jaoks on töökindlus väga oluline. Võiks arvata, et täiselektrilise taksoettevõtte juhtimine on keeruline ülesanne. Et näha, kuidas see reaalses elus käib, palusime taksoettevõtte omanikul Ermo Kontsonil jagada oma kogemusi ja saladusi seoses selle erakordse ja tõrkevaba talitlusega, mida tema LEAFide sõidukipark on viimase seitsme aasta jooksul pakkunud:
Ermo ütles: „See pole mingi üllatus. Alguses tekitas elektritehnoloogia teatavat ebakindlust, kuid aja jooksul oleme õppinud elektriautode tehnoloogiat järjest rohkem usaldama. Taksodega sõitmine tähendab, et peame pidevalt oma LEAFe laadima. Leiame, et aku laadimine vahemikus 20% kuni 80% on parim viis, kuidas kaitsta akut ja säilitada selle seisukorda, et see oleks töökindel ja kauakestev.
Asendame aeglaselt vanad mudelid uue 40 kWh LEAFiga, et meie juhid saaksid ühe laadimisega sõita kaugemale ja seega ka rohkem teenida.”
Lisaks ülimale vastupidavusele ja töökindlusele on Nissan LEAFi põhiomaduseks ka väiksed käituskulud. Kuna peakomponente on ainult kolm – pardalaadija, inverter ja mootor –, on Nissan LEAFi bensiini- ja diiselmootoritega autodega võrreldes 40% odavam hooldada.
Uus 40 kWh Nissan LEAF on ületanud kõik müügiootused. Euroopas on see praegu turul enim müüdud elektriauto. Alates selle turuletoomisest 2017. aasta oktoobris on esitatud uskumatud 37 000 tellimust. See tähendab, et Euroopas müüakse üks uus LEAF iga 10 minuti järel. Praegu on elektriautod ja uus Nissan LEAF kõige populaarsemad Norras.
Nissan Europe’i elektriautode osakonna juht Gareth Dunsmore ütles: „Faktid räägivad enda eest. Meie sõidukite akutõrgete osakaal on kaduvväike. Sellele ei saa vastu vaielda isegi kõige tulihingelisemad kriitikud. 2017. aasta lõpus turule toodud uus LEAF ei ole mitte lihtsalt meie uue põlvkonna elektriauto, vaid see on ka Nissani intelligentse mobiilsuse ikoon Euroopas.”
„Akutehnoloogia moodustab vaid osa meie eduloost. Kuna meil on 340 000 klienti üle kogu maailma, on selge, et me pole ainsad, kellele pakub selle tipptasemel tehnoloogia edu palju põnevust.”