Uudised
Nissan avalikustas 2019. aasta Genfi autonäitusel ideeauto IMQ
Täiustatud disainiga ja nelikveoline e-POWER-süsteem annab märku järgmise põlvkonna crossover’itest
Nissan avalikustas täna uhiuue ideeauto IMQ, mille täiustatud tehnoloogia ja disain annavad märku crossover’ite järgmise põlvkonna suunast.
Genfi autonäitusel avalikustatud IMQ ühendab sujuvalt Jaapani kultuuripärandi ja inimesekeskse tipptasemel tehnoloogia. See sisaldab uusimaid uuendusi, mis toovad ellu Nissani intelligentse mobiilsuse ehk kaubamärgi kujutluse autotranspordi tulevikust. Sõiduki kujundus kajastab Nissani juhtpositsiooni crossover’ite vallas rabavate lahendustega, mis nihutavad võimaluste piire selles vallas, milline üks Euroopa kompaktne crossover võiks olla.
IMQ keskmes on järgmise põlvkonna e-POWER ehk täiselektriline ajamisüsteem, mis võimaldab kiiret ja lineaarset kiirendust. See on edasiarendus e-POWER-tehnoloogiast, mis on praegu saadaval enim müüdud Nissan Note’i ja Serena mudelites Jaapanis. Ideeautos IMQ on selle koguväljund 250 kilovatti ja pöördemoment 700 Nm.
Suur väljundvõimsus suunatakse läbi uue mitme mootoriga nelikveosüsteemi, mis tagab iga ratta täpse ja sõltumatu juhtimise. e-POWER-i ja AWD kombinatsioon sobib ideaalselt väikese haarduvusega tingimustesse, nagu lumised mägiteed väljaspool Genfi.
IMQ pakub lisateavet Nissani tehnoloogilise kujutluse kohta. Sellel on Nissani juhiabisüsteemi ProPILOT* täiustatud prototüüpversioon, mis suudab pakkuda paremat autonoomset sõidusuutlikkust. Mudelil on ka Nissani „nähtamatu-nähtav" tehnoloogia, mis avalikustati 2019. aasta jaanuaris CES-il.
Välimus ja salongikujundus sulanduvad ühte
IMQ mõõtmed asetavad selle Euroopa C-segmendi crossover’ite keskmesse. Selle disain on puhas ja sujuv ning välimus ja salong sulanduvad ühte. See on kõige silmatorkavam auto ülaosa joontes, mis on mõeldud jätma mulje ühest katkematust pinnast.
IMQ tähistab Nissani disainikeeles uut julget suunda. Selles on täiustatud Nissani märki, mis on integreeritud iluvõresse V-Motion ja tahtlikult tagasihoidlikumaks muudetud. Iluvõre sulandub vertikaalselt kokku kapoti ja horisontaalselt eesmise põrkerauaga, luues välisservadel tugevad nurgad. Kapotil on silmatorkavad kroomitud lõiked ning poritiivad tõusevad rattakoobastest esile ja suunduvad keskosa alla.
Tagaosas langeb vertikaalne tunnusjoon tuledest alla küljele, eraldades õhku ja aidates kaasa aerodünaamilisele sooritusele. Ülemises otsas on see integreeritud Nissani bumerangikujuliste tulede uue õhukese tõlgendusega. Üheosaline tagaluuk suundub tagumiste poritiibade alla, peegeldades kapoti disaini.
Lähemal vaatlusel on näha kolmemõõtmeliste pinnalainete ulatuslik kasutamine välispinna pimendatud alumistel osadel. Need detailsed kihid, mida tuntakse lamellidena, on Jaapani traditsioonilise disaini tunnused ja laienevad kogu auto ümber.
Välimust täidavad 22-tollised valuveljed, millel on eritellimusel valmistatud Bridgestone Connecti rehvid. Need nutikad rehvid edastavad juhile teavet graafilise kasutajaliidese kaudu. Edastatud andmete hulka kuuluvad rehvi koormus, rõhk, temperatuur ja turvisemustri sügavus. See võimaldab IMQ-l autosiseseid ohutussüsteeme optimaalseks tööks automaatselt kalibreerida.
Jaapani disainiteemad, mis on segatud moodsa tehnoloogiaga, jätkuvad sisemuses. IMQ uste hinged asuvad välisservadel ning uste avamisel paljastub futuristlik ja ruumikas salong, kus on neli eraldi istet, mis tõusevad sujuvalt üles lamelliga kaetud põrandast, mis annab visuaalse seose välimusega.
Salongi esiosas domineerib Nissani tuttav liugleva tiiva kujuline näidikupaneel, mille alt tõuseb keskkonsool, mis ulatub esiistmete vahelt tagaossa välja.
Iga vormitud iste on viimistletud kahevärvilise tehnilise 3D-kangaga, mis on laserlõigatud geomeetrilises disainis, mis on inspireeritud Jaapani kumiko puidutehnikast. Mustrit on korratud näidikupaneelil, ustel ja pakiruumi kattel ning ka istme seljatoe rikkalikul metallikviimistlusel. Lamellid on integreeritud ka uste disaini ja istmete seljatugedesse peatoe tugedena.
Futuristlik kontroll ülima sõiduelamuse jaoks
Kõik on IMQ salongis keskendunud juhile. Seda näitab selgelt graafiline kasutajaliides, mille juurde kuulub näidikupaneeli lisatud 840-millimeetrine ekraan. Väljalülitatuna on see täiesti must nagu nutitelefon, kuid sisse lülitudes ärkab see otsekui ellu, et kuvada e-POWER-i olek ja muu sõiduki teave. Mustade lamellide kasutamine on ekraani taga alati nähtav.
Keskkonsooli kohal asub väiksem sekundaarne ekraan, millel kuvatakse IMQ virtuaalne assistent. See rikastab sõidukogemust, juhtides juhi sisendi järgi sõiduki funktsioone, nt navigeerimist.
Rool on ergonoomilise kujuga, et juht saaks olla pingevabas asendis ja maksimeerida näidikupaneeli nähtavust. Rooli tagaküljele on lisatud täiustatud pehme kattega käiguvahetuslabad.
Tehnoloogia demonstratsioon
IMQ-l on Nissani nähtamatu-nähtavaks-tehnoloogia (I2V), milles päris maailm ühineb 3D-liidese kaudu virtuaalmaailmaga. Nissani väljatöötatud I2V aitab sõitjatel näha asju, mis võivad muidu jääda nägemata, lisades sõidukogemusele enesekindlust ja põnevust.
Nähtamatu nägemist võimaldab Nissani tuvastustehnoloogia Omni-Sensing, mis ühendab IMQ päris maailmas sõiduki sees ja väljas tuvastatud andmetega, mis on kombineeritud virtuaalmaailma andmetega, mis kuvatakse juhi ja kaassõitja ees rikkaliku segareaalsuse kogemusena.
See tehnoloogia aitab juhtidel näha nurkade taha, visualiseerida täpseid andmeid liiklusummikute ja nende põhjuste kohta ning valida alternatiivseid marsruute stressivaba sõidu tagamiseks. Autojuhid saavad isegi nautida virtuaalse sõitja seltsi, mis on esitatud liitreaalsuse 3D-avatarina auto sees.
IMQ-s kajastub ka Nissani pühendumus autonoomsele tulevikule, mis on osa Nissani intelligentse mobiilsuse kujutlusest. Autol on juhiabisüsteemi ProPILOT täiustatud prototüüp, mis abistab juhte linnatänavatel ja linnalähedastel maanteedel. See on võimalik tänu erinevatele täiustatud anduritele, radaritele ja kaameratele, mis paiknevad terves autos ning suudavad tõlgendada maantee-, liiklus- ja teabesignaale, et tagada sujuv ja enesekindel sõiduelamus.
„IMQ disainis on ühendatud traditsioonilised ja moodsad Jaapani mõjud ning see näitab, mis on võimalik, kui tuleviku crossover’ites kasutatakse Nissani intelligentse mobiilsuse lahendusi," ütles Nissani disainiosakonna vanemasepresident Alfonso Albaisa. „IMQ salong ja välimus on sujuvalt ühte sulandatud, mis annab märku sellest, milline võiks olla meie disainisuund Nissani kolmanda põlvkonna crossover’ite jaoks Euroopas."
Kogupikkus |
4558 mm |
Kõrgus |
1560 mm |
Laius |
1940 mm |
Rehvid |
22-tollised eritellimusel valmistatud Bridgestone Connecti rehvid |
Jõuseade |
e-POWER koos turboülelaaduriga 1,5-liitrise bensiinimootori ja mitme mootoriga nelikveoga |
Väljund |
250 kW ja pöördemoment 700 Nm |