Uudised
Tõeline kevadekuulutaja Mazda3 on juba Eestis
Mazda tõestab taas, et Jaapani kunsti oskuslikult kohandatud kaanoneid saab kasutada viimase peal välimusega auto loomiseks, olles selles edukam kui enamik konkurente. Möödunud aasta novembris Los Angeleses turule toodud neljanda põlvkonna kompaktklassi Mazda3 luukpära ja sedaan näevad välja nii, nagu oleksid need just disaineri stuudiost välja sõitnud. Tegelikult on mõlemad mudelid masstoodanguna valmistatud autod, mille Mazda on varustanud elegantse disaini ning uusima ettevõttes arendatud tehnoloogiaga.
Välimuselt on Mazda3 üsna sarnane Mazda Kai näidismudeliga, mida 2017. aastal New Yorgi rahvusvahelisel autonäitusel esitleti ja mis üksmeelselt visuaalselt kõige ahvatlevamaks autoks tunnistati.
Tegemist on ettevõtte esimese mudeliga, mis kehastab Kodo disainikeele jätkuvat arengut ning mõned selle nüansid väärivad pikemat selgitust. Kodo evolutsioon toetub kolmele Jaapani kunstis juba sajandeid austatud põhimõttele: yohaku ehk tühi ruum, sori ehk joonte tasakaal ning utsuroi ehk valguse ja varjude mäng. See tähendab, et valmis kunstiteose tühjad alad on sama olulised kui need, mis on täidetud või värviga kaetud.
Vaid ühest pilgust Mazda3 profiilile piisab, et mõista, kuidas yohaku, sori ja utsuroi põhimõtted selle auto juures toimivad. Mazda peadisaineri Ikuo Maeda sõnul esindab see mudel Kodo uut etappi Single Motion ehk üks liikumine, kus teravad jooned ja nurgad vahelduvad tasapindade ning valguse ja varjude mänguga.
„Tundub, et enamik tänapäeva autotootjaid pelgab sujuvaid pindu ja jooni. Mazda disainerid on võtnud teadlikult sihiks selle, et auto pinnad meenutaksid peegelsiledat järve, lubades Mazda3-l elavneda ning muutuda sõltuvalt valgusest ja vaatenurgast. Puhas ja elegantne stiil kandub ka auto sisemusse, kus on kasutatud vaid parima kvaliteediga materjale ja tehnoloogiat. Kui Mazda3 välimus paneb Teid paar sammu tagasi astuma, et seda kunstiteost imetleda, siis autos olles tunnete, nagu oleks kogu interjöör just Teie jaoks loodud – see on kui rätsepaülikond,“ lausus Mazda Baltikumi turundusdirektor Justė Šataitė.
Huvitaval kombel kasutati luukpära ja sedaani disaini meeleolu muutmiseks vaid paari pintslitõmmet, kuid ometi tundub, nagu oleks tegemist kahe erineva mudeliga. Siiski on oluline märkida, et sedaan ei ole veel meie müügisaali põrandat puudutanud – see jõuab Eestisse juunis.
Mazda3 on loodud uuele SKYACTIVi sõiduki arhitektuuri platvormile ja see toetub SKYACTIVi kontseptsioonile, mille kohaselt peab auto olema nii mugav, justkui oleks see juhi keha pikendus. Šassii ja juhi ruumi disainimisel uurisid Mazda insenerid põhjalikult inimese selja- ning vaagnapiirkonda, et tagada erinevate sõidutingimuste korral ideaalne sõiduasend.
Täiuslikku tasakaalu aitab luua Mazda veojõukontrolli süsteem G-Vectoring, mis jäljendab enne pööramist toimuvat pidurdamist, viies koormuse vedavatele ratastele. Mazda3 varustuses on ka nelikveosüsteem i-Active AWD.
Kompaktne kere mahutab SKYACTIVi 2-liitrise bensiinimootori ja lisaks võivad ostjad alates sügisest oodata mootorit SKYACTIV X. See on ainus mootor maailmas, mis võib uhkustada surveastmega 15:1. Põlemiskambris olev kütus süüdatakse nii süüteküünalde kui ka rõhu abil nagu diiselmootoritel. Inseneride sõnul võimaldab see mootori suutlikkust märkimisväärselt parandada.
Mazda3 võib tellida ka hübriidsüsteemiga (M Hybrid), kus sisepõlemismootor on kombineeritud väikese elektrimootoriga ning sel on abistav ja kulude kokkuhoiu funktsioon.
Arendajad usuvad, et Mazda3 paistab teiste seast hästi silma tänu roolimehhanismi kvaliteedile, tasakaalule ja turvalisusele, aga ka vahetule iseloomule. Mazda3 loomulikku roolimehhanismi on esile tõstnud palju rahvusvahelisi ajakirjanikke, kellel on olnud võimalus sellega testsõitu teha. Neile avaldas muljet roolimehhanismi kvaliteet ja tundlikkus, mis annab täpselt selle, mida saada soovite.
Täiendavat mugavust pakub hästi läbimõeldud isolatsioon – paks kattematerjal ja spetsiaalne vibratsiooni vähendav täiteaine auto sisepaneelides tagab suurepärase kaitse igasuguse välise müra eest. Salongivaikuses kõlab muusika ülikvaliteetsest Bose helisüsteemist erakordse selgusega, võimaldades uskumatult head heli, mida on kiitnud paljud autot testinud muusikaarmastajad.
Alates 2003. aastast on Mazda toonud turule kolm Mazda3 põlvkonda ja müünud kokku 6 miljonit selle mudeli autot. See on ka üks ettevõtte peamisi mudeleid, mistõttu ei ole ilmselt üllatus, et uue põlvkonna Mazda3 endas nii palju innovatsiooni sisaldab.
„Uus Mazda3 märgib uue ajastu algust. Uue põlvkonna Mazda sõiduautod pakuvad kasutajatele just selle automargi omamisest tulenevat veelgi suuremat naudingut. See omakorda tekitab tugevama usalduse kaubamärgi ja klientide vahel, tõstes nii Mazda väärtust,“ selgitab Mazda president Akira Marumoto.
Eestis algab uue Mazda3 hind 21 590 eurost.