Uudised
2020 Nissan GT-R NISMO suurendab kiirust
2020. aasta Nissan GT-R NISMO tegi täna oma ülemaailmse debüüdi võidusõiduautodest inspireeritud uuenduste ja häälestustäiustusega, mis maksimeerivad selle suurepärast jõudlust.
Mudelit esitleti koos uue 50. aastapäeva väljaandega, kuna Nissan tähistas New Yorgi rahvusvahelisel autonäitusel GT-R-i 50-aastast pärandit.
„2020. aasta GT-R NISMO on arenenud tasakaalustatud, kuid äärmuslikuks sportautoks," ütles GT-R-i vanemtootespetsialist Hiroshi Tamura. „Sõidurõõmu pakkumine on GT-R-i taga kõige olulisem kontseptsioon ning uue NISMO jõudlus näitab, et see on võidusõidurajale kuuluv auto, kuid on kodus ka avatud teedel."
Disainitud professionaalile, ehitatud kõigile
2020. aasta GT-R NISMO puhul oli Nissani inseneride eesmärk võtta võidusõitudes tõestatud tehnoloogia ning muuta see kättesaadavaks ja mugavaks igasuguse oskustetasemega juhtidele. Sõiduki kontroll ja prognoositavus olid selle saavutamisel kriitilise tähtsusega; seega võtsid nad auto arendamisel omaks teema „absoluutne jõudlus tänaval ja võidusõidurajal".
Kõige võimsamat ja eksklusiivsemat GT-R-i eristavad teistest terves autos leiduv süsinikkiud, sealhulgas eesmistes ja tagumistes põrkeraudades, poritiibades, kapotis, katuses, lävepakukatetes, pagasiruumis ja tagaspoileris. Iga komponenti on täiustatud, et vähendada massi, suurendada surujõudu ja parandada aerodünaamikat. Ainuüksi need välised osad on aidanud kogumassi vähendada 10,5 kg, lisaks ligikaudu 20 kg vähendamist tänu teistele uuendustele ja uutele komponentidele.
Eesmised poritiivad sarnanevad nüüd mudeli GT3 GT-R-i poritiibadega. Sälgulised tuulutusavad aitavad sooja õhku mootoriruumist eemale juhtida ja annavad esirehvidele erilise surujõu ilma lisaõhutakistuseta. Nad parandavad ka aerodünaamikat, muutes õhuvoolu piki keret sujuvamaks, pöörates erilist tähelepanu tagaspoileri vältimisele, mis suurendab suurtel kiirustel stabiilsust. Uus tihendusprotsess teeb süsinikkiust katuse kergeks ja tihedaks.
2020. aasta GT-R NISMO eksklusiivsed 20-tollised sepistatud alumiiniumveljed RAYS on kergemad kui varem ja neil on üheksa kodarat, mis suurendab nende jäikust. Uued Dunlopi rehvid, millel on laiem turvis ja vähem sooni, suurendavad kontaktpinda 11%. Selle tulemus on eelmise mudeliga võrreldes suurem jõud kurvides, parem juhitavus ja väiksem veeretakistus.
Salongis toetavad eksklusiivsed GT-R NISMO esiistmed abaluid ja keha alumisi punkte, andes juhile parema auto- ja kehatunnetuse.
Ülim täiuslikkus
Vaid vähestel autodel on GT-R-i sõiduomadused. 2020. aasta mudeli korral püüdsid insenerid täiustada seda, mis oli sisuliselt juba mehaaniline täiuslikkus, „tehes väikseid täiustusi, et pigistada mootorist ja veermikust võimalikult palju välja," ütles Tamura.
GT-R-i jõuseadme keskmes on Nissani 3,8-liitrine V6 24 klapiga kahe turboülelaaduriga mootor, millest igaühe on käsitsi kokku pannud erinev takumi tehnik. GT-R NISMO turboülelaaduri disain on eriline – otse võidusõiduautost GT-R GT3 –, mille turbiini kuju on modifitseeritud ja labasid on vähem. See optimeerib voolukiirust ja suurendab kiirendust 20% võrra ilma hobujõude vähendamata.
Auto uuendatud 6-käigulisele kahe siduriga käigukastile on lisatud „R-režiim", mis vahetab käike kiiremini ja optimeerib käiguvahetust, eriti kurvidest väljumisel. See võimendab kiirenduse ja aeglustuse tunnetust nii teedel kui ka võidusõidurajal. Kohanduvat käiguvahetuse haldamise süsteemi on programmeeritud, et kohandada käiguvahetuse graafikut kasutaja sõidustiili järgi. See võimaldab üldkasutatavatel teedel sõita seadusi järgides ja võidusõidurajal vajutada gaasi põhja, ilma et peaks režiimi käsitsi muutma.
Väljalaskesüsteemi heli on saavutatud tänu titaanist summutile, millel on käsitööna lihvitud sinist värvi otsad.
Juhitavuse poole pealt on 2020. aasta GT-R NISMO-le vähe võrdseid. Selle uuendatud vedrustuse häälestus suurendab kurvides stabiilsust, suurendab lengerduskiirust ja pakub sujuvamat sõiduelamust. Roolisüsteem on lineaarsem ja täpsem kui kunagi varem, vajades kiirustel kuni 300 km/h minimaalset korrigeerimist.
Absoluutset jõudlust kajastab ka süsinikkeraamilise pidurisüsteemi lisamine. Brembo süsinikkeraamiliste piduriketaste – 410 mm ees ja 390 mm taga – ning Brembo pidurisadulate kombinatsioon parandab märkimisväärselt reaktsiooniaega, vastupidavust ja üldist peatumisjõudlust. Kuna need on kerged, väheneb iga ratta vedrustamata mass, võimaldades autol täpselt soovitud sõidujoont järgida. Ketaste süsinikust ja ränikarbiidist konstruktsioon on peaaegu sama kõva kui teemant. Koos piduriklotside uue materjaliga tekitavad need rohkem hõõrdumist, mis suurendab kontrolli kõigis pidurdusolukordades. Uued materjalid aitavad lihtsustada ka jalgade tööd pidurdamisel, lühendades piduripedaali käigupikkust. Äsja väljatöötatud suure jäikusega pidurisadulad on kaetud erekollase värviga, mis talub temperatuuri üle 1000 kraadi Celsiuse järgi.
„Ehitasime 2020. aasta GT-R NISMO oma klientidele eesmärgiga pakkuda ülimat võidusõidurada ja maanteesõidukit," ütles Tamura. „Soovisime luua ideaalses tasakaalus oleva sõiduki, mitte lihtsalt suurendada võimsusnäitajaid. Uus NISMO on viidud uuele tasemele tõhustatud mootori, juhitavuse, pidurisüsteemi ja aerodünaamika kaudu."
2020 GT-R NISMO tehnilised andmed (USAs) |
|
Mootor |
VR38DETT, V6 kahe turboülelaaduriga DOHC-mootor |
Töömaht |
3,8 l |
Hobujõud |
600 hj |
Pöördemoment |
481 naeljalga /3600–5600 p/min |
Kogupikkus |
184,6 tolli / 4690 mm |
Kogulaius |
74,6 tolli / 1895 mm |
Kogukõrgus |
53,9 tolli / 1370 mm |
Teljevahe |
109,4 tolli / 2780 mm |