Uudised

Tagasi

UHIUUS KOMPAKTNE LINNAMAASTUR MAZDA CX-30 ON EESTISSE JÕUDNUD NING TOONUD KAASA HARMOONIA JA KÜPSUSE

CX-30 ON MAZDA UUE MUDELIGAMMA NURGAKIVI

Tänavu kevadel tuli Mazda Motor Corporation välja üllatusega – uue kompaktse linnamaasturiga Mazda CX-30, mis kuulub Mazda uue põlvkonna mudeliperre. Nüüd on see ka Eestisse jõudnud.

Maailma turul soojalt vastu võetud Mazda CX-30 tõi Eestisse kaasa küpse ja elegantse disaini, mille keskmes on Mazda Kodo filosoofia. Täiendavat sisu loob sellele tehnoloogiakomplekt Skyactiv.

„Uus Mazda CX-30 asetub CX-3 ja populaarse CX-5 vahele jäävasse nišši. Selles segmendis on Mazda CX-30 valmis täitma nende kasutajate ootusi, kes soovivad linnale kohandatud kompaktsuse ühitada auto ruumika sisu ja praktilisusega. Olen kindel, et see mudel pälvib Eestis tunnustust, sest tegu on ülimalt läbimõeldud puhta disaini, harmoonilise ja intuitiivse autoga, mis on valmis vastama juhi vajadustele,“ märgib Mazda Baltikumi turundusjuht Justė Šataitė.

Kompaktne linnamaastur CX-30 on lisaks eriline selle poolest, et see on saadaval ka Mazda loodud revolutsioonilise mootoriga Skyactiv-X, milles on ühendatud nii diisel- kui ka bensiinimootori kütusesegu süütepõhimõte. Tulemus on diisli jõudlus ja bensiinimootori keskkonnasäästlikkus. Esimesed Skyactiv-X-mootoriga mudelid CX-30 jõuavad Eestisse juba novembris.

Muude valikute hulka kuuluvad uue Skyactivi pere diiselmootoriga Skyactiv-Euro 6d-TEMP ja bensiinimootoritega CX-30. Kõikidel bensiinimootoriga modifikatsioonidel on MHEV-tüüpi hübriidajam, mis kasutab mõnedel tingimustel ka väikest elektrimootorit, millel on traditsioonilise mootori täiendaja roll.

Oma mõõtmetelt asub uus Mazda keskpaigas – pikkus 4395 mm, laius 1795 mm, kõrgus 1540 mm ja teljevahe 2655 mm. Selline auto sobib kõige paremini kahele inimesele või väikesele perele, kes veedab suurema osa ajast linnas, kuid ei ütle ära ka nädalalõpuväljasõidust kuskile kaugemale.

Uus Mazda CX-30 on tõestus sellest, et korporatsiooni Kodo-disaini tuumfilosoofia areneb edasi. Uue linnamaasturi loomisel on säilitatud Kodo algse kontseptsiooni „Soul of Motion“ elujõud ja samal ajal on jõutud disaini sellise küpsuseni, kus prestiiž sünnib peenekoeliselt elegantsetest, minimalistlikest ja esteetilistest elementidest, järgides jaapani kunsti ehedaid traditsioone ja põhimõtet „vähem on rohkem“.

Selle auto vorm on kompaktsete linnamaasturite segmendis täiesti uus nähtus. CX-30 välimuses põimuvad maasturi julged proportsioonid ja esile toodud joonte minimalistlik esteetika. Niisugust kooslust ühendab just selles mudelis rakendatud kujunduskontseptsioon „sleek and bold“. Siin segunevad kaks erinevat elementi: kupee voolujooneline ilu ja maasturi kindlameelsus.

Inimkeskses salongis on loodud puhas, värske ja avar ruum reisijatele ning mugav ja õdus koht autojuhile. Juhtpaneel on nii üksikasjalikult läbi mõeldud ja autojuhi mugavuse heaks kohandatud, et tähelepanu kõrvalekaldumise tõenäosus on peaaegu olematu ning rooli taga istuja saab nautida seda, mida Mazda loojad nimetavad Jinba Ittai tundeks – justkui auto oleks kehapikendus.

CX-30-s on tunda traditsioonilise jaapani arhitektuuri mõju, mille üks põhimõte on „Ma“, mis tähendab puhast ruumi. Uues linnamaasturis on ergonoomilised lahendused ühitatud moodsate disainitehnoloogiatega. Siit leiab uue põlvkonna saavutuse Skyactiv-Vehicle Architecture, mis võimaldab ekipaaži liikmetel end oma kohtadel individuaalse kaasasündinud tasakaalutunde järgi eriti mugavalt sisse seada. Peale selle tagavad salongis ainulaadse rahu uued müra- ja vibratsioonikontrolliseadmed. Täieliku viimistletuse tunde loob parima kvaliteediga uus helisüsteem – 8 Mazda kõlarit või 12 Bose kõlarit.

Maasturil on i-Active՚i perekonda kuuluv veojõukontrolltehnoloogiaga nelikveosüsteem G-Vectoring Control, mis võimaldab sujuvamalt kurve võtta.

Mazda CX-30 loomisel on auto baasfunktsioonid (kiirendus, kurvis sõit, pidurdamine) hoolikalt läbi mõeldud. Peale šassii ja juht- või pidurimehhanismide mõjutavad seda veel varustuses olevad ajamid.
Mazda CX-30 turvatehnoloogiate i-Activsense sekka kuulub ka uus süsteem Driver Monitoring, mis jälgib autojuhi olekut ja hoiatab, kui märkab ohutunnuseid. Kriitilisel juhul aktiveerib süsteem ise nutika pidurdussüsteemi Smart Brake Support.

Eestis algab Mazda CX-30 hind 23 490 eurost.