Uudised

Tagasi

MAZDA MX-30 – HEA ELEKTRIAUTO NII KESKKONNALE KUI KA AUTOJUHILE

Tokyo autonäitusel esitleti Mazda esimest elektriautot Mazda MX-30. Auto on mõeldud klientidele, kes soovivad osta elektriauto, ohverdamata sealjuures sõidurõõmu.

Mazda MX-30 lansseerimine on järgmine samm peale Skyactiv-X mootori masstootmisest, millega Jaapani väiketootja vähendab oma ökoloogilist jalajälge. Mazda MX-30 on omas klassis unikaalne tänu ainulaadsete vabastiilis uste, keskkonnasõbralike materjalide valiku ja optimeeritud suurusega akuga, mis lubab üle 200 km 1tööulatust, ületades Euroopa klientide 48 km pikkust 2 keskmist igapäevast sõiduvajadust mitmekordselt.

Akuga auto, mitte ratastega aku

Mazda Motor Europe’i tegevjuht Yasuhiro Aoyama kommenteeris Mazda MX-30, mis jõuab Euroopa esindustesse 2020. aasta teisel poolel:

„Nagu kõikide meie sõidukitega, oli meie disaineritel ja inseneridel ka seekord väga selge eesmärk esimest Mazda elektriautot kavandades. See pidi eristuma väljapaistva disaini poolest, olema suurepäraste sõiduomadustega – mis on Mazda DNA põhitunnus ja teeb meid konkurentidega võrreldes ainulaadseks – ning mis kõige tähtsam: see peab vähendama heitkogust kogu auto elutsükli vältel.

Lisaks elektrifitseerimistehnoloogiale, mida plaanime kasutusele võtta üle kogu oma mudelivaliku - olles maailma mastaabis väike autotootja - suuname kõik jõupingutused elektriauto loomisele, mis vastaks kliendite vajadustele, olles igapäevasõitudeks piisava sõiduulatusega.

Paljud meie prooviautot juhtinud meediakanalite esindajad on öelnud, et see on üks väheseid elektriautosid, millel on tavalise auto sõiduomadused.  Sõidurõõmul on oluline osa igas meie disainitud Mazdas ja elektriauto pole sealjuures mingi erand.“

Juhile keskendunud

Nagu iga teinegi Mazda, pakub MX-30 väga loomulikku ja erksat sõidutunnetust nii kiirendades, manööverdades kui ka pidurdades ning toimib igapäevastes sõiduolukordades täpselt vastavalt teie ootustele.

Kõik see on saavutatud tänu uuenduslikele tehnilistele lähenemisviisidele paketis e-Skyactiv.  See hõlmab Mazda MX-30 aku, elektrimootori ja käigukasti jäika integreerimist auto kerekonstruktsiooni, mis parandab kere üldist jäikust ja tagab suurepärase reageerimise juhi sõidumanöövritele.

Kuna auto heli mõjutab juhi taju pöördemomendist ja kiirendusest, on Mazda insenerid loonud Mazda MX-30 jaoks elektroonilise helisüsteemi, mis jäljendab sisepõlemismootoriga töötava auto heli.  See vähendab kiiruse erinevusi ja muudab autosõidu stabiilsemaks. Samuti on laiendatud Mazda ainulaadset veojõukontrolltehnoloogiat G-Vectoring Control (GVC), et kasutada elektrimootori  eeliseid (e-GVC).

Iseloomulik Kodo disain

Mazda MX-30 jätkab Mazda välis- ja sisekujunduses põhimõtet „vähem on rohkem“.

Salong pakub ühtsustunnet, mis voolab A-piilarist tahapoole. Raamitud katusekonstruktsiooni värv täiendab seda tunnet veelgi. Vabakujulised uksed loovad Mazda MX-30 eristuva ja elegantse silueti tagades ka hõlpsama juurdepääsu nii esi- kui ka tagaistmetele.

Sisekujunduses kasutame keskkonnasõbralikke materjale ja asendame naha taimsete alternatiividega. Liigutatav ja esiletõstetud keskkonsool pakub loovust panipaikade organiseerimisel  ja on kaunistatud keskkonnahoidliku korkmaterjaliga.

Uste iluliistud on valmistatud meie taaskasutatavast naturaalse tekstuuriga PET-materjalist. Mõnes istmedetailis on kasutatud musta teksamaterjali Black Denim, millest peaaegu 20% moodustab taastöödeldud lõng.

Mis on selle nime taga?

Mazda on kasutanud MX-esiliidet mitmes autos, mis disainiti ja konstrueeriti autotööstuse valitsevate eelduste vaidlustamiseks. MX-5 oli kahekohaline sportauto ajal, kui teised autotootjad loobusid oma roadster-mudelitest.

Mazda MX-30 on täiesti uus elektriauto sõidukogemust, mis põhineb Mazda DNA-l.Sellel on ainulaadne sise- ja väliskujundus ning suurepärane sõidudünaamika. Nii saavad meie kliendid jätkuvalt kogeda sõidurõõmu, mille poolest Mazda kuulus on.


1 Euroopa WLTP mõõtmismeetodi kohaselt

2 Selles Mazda korraldatud veebiküsitluses kasutas Ipsos MORI 2019. aasta märtsis valitud Euroopa turgudel representatiivset valimit. Küsitluses osales 12 072 erineva sõidustaažiga täiskasvanut Suurbritanniast, Austriast, Belgiast, Prantsusmaalt, Saksamaalt, Itaaliast, Hollandist, Norrast, Poolast, Hispaaniast, Rootsist ja Šveitsist.