Uudised

Tagasi

NUTIKAS ISEPUHASTUV KAAMERA ANNAB SELGE ÜLEVAATE NISSANI TEHNILISTEST UUENDUSTEST

 

 

  • Tänu inseneride uuenduslikule lahendusele on Nissani „turvakilbi" funktsioonid hooldusvabad
  • Nutikas sisseehitatud isepuhastuv süsteem hoiab lainurkkaamera alati tolmu- ja porivaba
  • Täiustatud pilditöötlustarkvara tuvastab läätsel mustuse
  • Uus Note pakub B-klassi sõiduki kohta suurepärast tipptehnoloogiat ja stiilset disaini

 

Uhiuus Nissan Note, mis tuuakse turule sügisel, on uuenduslikust tehnoloogiast tulvil. Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem, pimeda ala jälgimise süsteem ja liikuvate objektide detektor moodustavad üheskoos Nissani „turvakilbi", mida täiendab sõiduki ümbrusest 360-kraadist vaadet pakkuv täisvaatemonitor - B-klassis enneolematu parkimisabi seade.

Nüüd on lisandunud üks väike, kuid tähelepanuväärne uuendus, mis aitab tagada kõigi nende funktsioonide optimaalse töö - Nissani nutikas isepuhastuv tahavaatekaamera.

Et teha tipptehnoloogia kättesaadavaks ka B-klassis, on Nissani insenerid töötanud välja süsteemi, mis pakub kõiki „turvakilbi" funktsioone üksnes tahavaatekaamerale tuginedes. Seega ei lähe paljude luksusautode varustusse kuuluvat kallist radarit, laserit või esikaamerat praegusel juhul tarvis. Note'i ostjate jaoks tähendab see reaalset kokkuhoidu.

Kuna nii paljud funktsioonid sõltuvad lainurk-tahavaatekaamera tõrgeteta tööst, said Nissani insenerid aru, et kaamera lääts peab alati tolmust ja porist puhas olema.

Nissani „turvakilbi" insener Richard Picton tutvustab uuenduse loomislugu: „Tahavaatekaamera on „turvakilbi" ja täisvaatemonitori toimimise seisukohast kriitilise tähtsusega. Kaamera lääts ei tohi kunagi mustaks saada, sest see tekitaks seadme töös tõrkeid. Me ei tahtnud aga läätse puhastamise kohustust juhi õlule panna, vaid töötasime välja nutika isepuhastuva süsteemi." 

Tahavaatekaamera püsib alati mustusest ja veepiiskadest puhas, ilma et juht peaks omalt poolt selleks midagi tegema. Täisautomaatne funktsioon põhineb täiustatud algoritmidel, mis töötlevad iga sekundi järel kaamera enam kui kolme miljoni piksli suurust pilti, otsustamaks, kas pilt on hägune või mitte. Lisaks saab süsteem eesmistelt klaasipuhastitelt infot, mis aitab otsustada hetkel valitsevate sõiduolude üle.

Algul töödeldakse kaamera pilt ümber kujule, mida inimsilmal on hõlbus vaadata. Et näha laiemalt kui 180 kraadi ulatuses, kasutatakse kalasilmakujulist väljaulatuvat läätse. Tulemuseks on väljavenitatud pilt, mis tuleb Note'i armatuurlaual asuvale Connecti lameekraanile mahutamiseks esmalt digitaalselt ümber töötada. 

Kaamera paikneb aga kohas, kus pidev tolm, mustus ja veepritsmed võivad pilti hägustada. Niisiis, järgmiseks lõid insenerid lahenduse, mis jälgib pidevalt läätse puhtust ning määrab kindlaks pilti hägustava mustuse tüübi. Isepuhastuv süsteem, mis on piisavalt nutikas, et teha vahet poril ja lihtsalt vihmaveel, kasutab läätse puhastamiseks tillukest veejuga või suruõhku.

Picton selgitab: „Kerge tolmu eemaldamiseks on õhujuga parim. Seevastu lombist läbi sõites tekkivate mudapritsmete eemaldamiseks on vaja läätse esmalt veejoaga pesta ja alles seejärel suhuõhuga kuivatada."

Vihmasaju jaoks on olemas koguni eraldi funktsioon. Nimelt avastati katsetuste käigus, et kaamera töö on stabiilseim siis, kui hoida läätse väga peenikese, kuid pideva veejoa abil märjana, sest siis ei saa sellele moodustuda pilti moonutavaid suuri piisku.

Tänu põhjalikule digitaalsele mudeldamisele ja ulatuslikele praktilistele katsetustele on süsteemi veetarve minimaalne. Pesulahust võetakse Note'i klaasipesuvedeliku paagist. Õhujoa tekitamiseks on Note'i tagaotsa alla peidetud pisike kompressor.

Uus Note mõjub väga ahvatlevalt, sest teeb tipptehnoloogia ja stiilse disaini kättesaadavaks ka B-klassis. Kõik mudeli välimuse ja tehnilise külje aspektid peegeldavat uuenduslikku mõtlemist

 

----

 

Nissani „turvakilp" koosneb kolmest järgmisest tehnilisest lahendusest 

 

  • Pimeda ala jälgimise süsteem

 

See seade, mida kunagi võis leida ainult luksusautode varustusest, kasutab täisvaatemonitori lainurkkaamerat ning võimaldab tuvastada sõidukeid, mis jäävad Note'ist vasakul või paremal pool olevasse pimedasse alasse. Kui ühes nendest pimedatest aladest tuvastatakse sõiduk, süttib Note'i küljepeegli klaasil diskreetne ohutuli. Kui juht annab suunatulega rajavahetusest märku ja süsteem tuvastab ohualas sõiduki, hakkab vilkuma ohutuli ning kostab hoiatav helisignaal.

 

  • Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem

 

Note on ühe teisegi tipptasemel seadme poolest B-klassis murranguline mudel. Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem annab juhile kohe märku, kui sõiduk hakkab oma rajalt kõrvale kalduma. Kuigi võiks eeldada, et see seade vajab esiklaasile paigutatud kaamerat või radarisüsteemi, rakendab Note siinkohal taas sedasama sõiduki taha paigutatud lainurkkaamerat, mida kasutab täisvaatemonitor. Nutikas arvutiprogramm suudab tuvastada isegi kõige kahvatuma teemärgistuse ja kindlaks teha, kas sõiduk hakkab juhi tahte vastaselt (suunatuld näitamata) sõidurajalt kõrvale kalduma. Kui nii juhtub, annab süsteem juhile märku, et too korrigeeriks oma sõidutrajektoori. Maapiirkonnas, kus sõidustiil on paratamatult teistsugune, kohandab süsteem oma tundlikkuse intelligentselt teisele režiimile ümber.

 

  • Liikuvate objektide detektor

 

See uus täisvaatemonitoril põhinev funktsioon on nagu digitaalne kaasjuht, kes aitab jälgida, et miski või keegi tagurdava Note'i teele ette ei jääks. Kui tavaline parkimisabi seade hoiatab juhti teele jääva objekti eest, siis liikuvate objektide detektor edastab helilise ja visuaalse hoiatussignaali, kui keegi või miski sõiduki taga liigub, näiteks kui laps jalutab tagurdava Note'i suunas. Tagaluugile paigutatud täisvaatemonitori kumerläätsega lainurkkaamera jälgib ümbrust enam kui 180 kraadi ulatuses, pakkudes juhile sõiduki taga toimuvast erakordselt ülevaatlikku pilti. Tagumisel kaameral on koguni isepuhastusfunktsioon: vajaduse korral pestakse läätse peenikese veejoaga ja kuivatatakse suruõhuga. Tänu sellele on pilt alati äärmiselt selge. Kaamera pilt kuvatakse Nissan Connecti 5,8-tollisele ekraanile.