Uudised
NISSAN TEATAS, ET PÜSTITAS 2011. RAHANDUSAASTAL EUROOPAS MÜÜGIREKORDI
- RA 2011 müük: 713000 (+106000 vs. RA 2010)
- Rekordiline turuosa aasta lõikes: 3,9%
- Märtsis kõigi aegade suurim turuosa kuu lõikes: 4,6%
- Qashqai müük ületas veerand miljoni piiri
- Kümnest Euroopas müüdud sõidukist kaheksa on toodetud Euroopas
Nissan teatas, et ettevõtte positsioon Euroopas on tugevam kui kunagi varem: 2011.rahandusaastal, mis lõppes 31.märtsil, müüdi enam kui 713000 sõidukit.
Seda on eelmise
rahandusaastaga võrreldes 17,5% (106000 sõidukit) rohkem. Tänu sellele
saavutas Nissan Euroopas aasta lõikes enneolematult suure turuosa- 3,9%
(+0,6% vs. 2010).
Lisaks saavutas Nissan selle aastal märtsis 87457 müüdud sõidukiga kõigi aegade suurima turuosa kuu lõikes (4,6%) ning ühtlasi oli märts neljas kuu järjest, mil ettevõtte turuosa ületas 4%.
Lõppenud
aasta oli Nissani jaoks Euroopas fenomenaalselt edukas: Nissan tegutseb
Euroopas 37 turul ja neist 32-l suurenesid ettevõtte müüginumbrid
möödunud aastaga võrreldes.
Enim müüdud mudelid olid Sunderlandis toodetavad Qashqai ja Juke - see näitab, et crossover'ite segmendis on Nissan endiselt löömatu.
Nissan
müüs möödunud aastal Euroopas enam kui veerand miljonit Qashqaid, mida
on 3% rohkem kui 2010.aastal. Qashqai nooremat venda Juke'i müüdi tema
esimese täisrahandusaasta jooksul 135000 eksemplari.
Mõlemad mainitud crossover'id andsid tähelepanuväärse panuse Nissani uutel mudelitel põhinevasse turuosa suurenemisse, kuid ühtlasi kasvatasid nad ka Euroopas toodetud sõidukite osakaalu Euroopas müüdud sõidukite hulgas, viies selle umbes 80%ni. See teeb Nissanist kõige suurema piirkondliku esindatusega Aasia autotootja Euroopas.
2011.rahandusaasta üks tippsündmus oli murrangulise täiselektrilise Nissan LEAFi jõudmine paljudele uutele Euroopa turgudele.
Nissan LEAF, mis väljendab ettevõtte soovi tuua turule uuenduslikke tooteid ja tehnoloogiaid, jõuab 2012.rahandusaasta lõpuks müügile enam kui 20 Euroopa riigis. Seoses elektrisõidukitele mõeldud infrastruktuuri kiire arenguga oodatakse selle mudeli müüginumbrite kahekordistumist.
Tähelepanuväärseid
edusamme tegi Nissan 2011.rahandusaastal ka tarbesõidukite sektoris.
Kokku müüs ettevõte aastaga üle 62000 tarbesõiduki (kasv 16% võrreldes
2010.aastaga). Suurima panuse andsid kaubik NV200 (kasv 39%) ja Navara
Pickup (kasv 20%)- mõlemaid toodetakse Barcelonas.
Superminil Micra oli müügiedus samuti oluline osa, sest selle läbimüük kasvas möödunud aastaga võrreldes 6%, ulatudes peaaegu 77000 sõidukini.
Venemaa
on Nissani jaoks endiselt võtmetähtsusega turg, kus läbimüük kasvas
2011.rahandusaastal koguni 57%, ulatudes enam kui 161000 sõidukini.
Nissanile kuulub Venemaal nüüd 5,9% turust (välismaiste autotootjate
arvestuses 7,5%). Nissan teatas hiljuti, et toob järgmise aasta algul
Venemaal turule kohapeal toodetava Almera sedaani, mis tugevdab veelgi
ettevõtte positsiooni riigi suurimas turusegmendis.
Suurbritannia oli Euroopas Nissani jaoks suuruselt teine turg, kus sõidukeid müüdi aastaga 112000 ning turuosa oli 5,1%. Prantsusmaal kasvas läbimüük üle 19% ning rekordiliselt paljudel turgudel- Hispaanias, Balti riikides, Kreekas, Iirimaal, Küprosel, Poolas, Maltal ja Prantsusmaa ülemeredepartemangudes- saavutati enam kui 5% aastane kasv.
Nissani
Euroopa müügi- ja turundusosakonna vanemasepresident Paul Willcox
lausus: „Hoolimata märkimisväärsetest katsumustest 2011.aastal, nagu
Jaapani maavärin, Tai üleujutused ja Lääne-Euroopa kasin turunõudlus,
oleme teinud mitu aastat järjest läbimüügirekordi ning saavutanud
Euroopas tähelepanuväärse, järjest tugevneva positsiooni.
Üheks põhiliseks edu pandiks on asjaolu, et suur osa Euroopas müüdavatest sõidukitest toodetakse kohapeal. Suurbritannia, Hispaania ja Venemaa tehastes toodeti aastaga ligikaudu 650000 sõidukit, kuid peale tootmise tegeleb Nissan Euroopas ka sõidukite disainimise ja projekteerimisega- see asjaolu mängib meie müügiedu juures olulist rolli.
Sama tähtis on meie soov tavasid muuta ja pakkuda uudseid lahendusi. Lõime crossover'ite
segmendi, oleme elektrisõidukite vallas teerajajate hulgas ning toome
turule üha uusi ainulaadseid julge välimusega mudeleid nagu Juke.
Plaanime samasuguse kliendikeskse lähenemisviisi ja tulemustele orienteerituse abil nii algaval aastal kui ka pärast seda oma positsiooni Euroopas laiendada. Ühtlasi muudame oma mudelivalikut üha tugevamaks ja rikkalikumaks."
Möödunud kuul
toimunud Genfi autonäitusel tutvustas Nissan mõningaid mudeleid, mis
aitavad ettevõttel lühiajalises ja keskpikas perspektiivis edu
säilitada. Nii näiteks jõuavad 2012.aastal turule sportlik Juke NISMO,
2013.aasta keskel uhiuus peavoolu B-klassi sõiduauto ning 2014.aastal
elektrilise ideeauto eNV200 sõiduauto ja tarbesõiduki versioonid (eNV200
põhineb praegusel kaubikul NV200).