Uudised
Nissan avaldas, et 86% inimestest sõidavad autoga, mille värv ei vasta nende isiksusele
- Rohkem kui 8/10 juhtidest sõidavad autoga, mille värv ei vasta nende isiksusele.
- Peavalikus peaksid olema erksad värvitoonid, mitte konservatiivsed värvid, nagu hõbedane, must ja hall.
- Uuringu tulemusel selgus, et kuigi saadaval on rohkem isikupärastamise valikuid kui kunagi varem, teevad üle poole juhtidest turvalise neutraalse valiku.
- Nissan lõi Facebooki vestlusboti, mis aitab tarbijatel leida neile kõige paremini sobiva värvi. Tehke test siin:https://www.facebook.com/NissanMicraChatbotUK
21.9.2017 – Suurem osa juhtidest sõidavad autoga, mille värv ei vasta nende isiksusele. See üllatav tulemus selgus Nissani korraldatud üleeuroopalisest uuringust, mis näitas, et 86% küsitletutest tegid esinduses vale valiku.
Leiti, et hoolimata sellest, et praegu on saadaval rohkem erksaid välisvärve ja isikupärastamise valikuid kui kunagi varem, on autoostjad värvi valimisel endiselt liiga konservatiivsed.*
Nissan korraldas uuringu selleks, et tähistada uue Micra luukpära isikupärastamise valikuid. Leiti, et ligikaudu kolmandik küsitletutest oleksid oma isikupära põhjal pidanud valima silmapaistvamad värvid, nt oranži, mitte tavapärase halli ja musta.
Tarbijate abistamiseks töötas Nissan koos tunnustatud värvipsühholoogi Karen Halleriga välja uuendusliku vestlusboti. Facebookis asuv bot määrab vaid kahe minutiga kindlaks kasutaja isikupära ja esitab tema jaoks täpselt õige Micra värvi. Seejärel suunatakse kliendid veebikonfiguraatorisse, kus nad saavad kujundust veelgi täiustada. Klõpsake testi tegemisekssiin.
Nii uuring kui ka vestlusbot arendati välja Kareni värvipsühholoogia alaste teadmiste põhjal. Karenil on rohkem kui 20 aastat kogemusi ja ta on teinud koostööd paljude üleilmsete kaubamärkidega, et mõista klientide värvivalikuid.
Uus Nissan Micra sobib ideaalselt tarbijatele, kes otsivad julgeid värve. Mudel on saadaval 10 välisvärvi toonis, kaasa arvatud erk Energy Orange ja Pulse Green. Isikupärastamise programm võimaldab lisada põrkeraudadele, ustele, velgedele ja küljepeeglite katetele kontrastseid värvitoone. Lisaks saab salongi isikupärastamise valikutega muuta istmete, ukseviimistluse ja armatuurlaua elemente.
Micra on müügil alates selle aasta märtsist ja ligikaudu 22% sõiduki klientidest isikupärastavad oma autot – see on rohkem kui esialgu prognoositi. Taskukohasus on nõudluses oluline element: kliendid kulutavad oma isikupärastatud kujunduse saamiseks keskmiselt vaid 400 eurot.
Uuringu jaoks loodi spetsiaalsed küsimused, et selgitada inimese käitumise ja eelistuste põhjal välja tema isikupära. Seda meetodit kasutatakse tavaliselt isiku esmase isikupära tuvastamiseks, näiteks osana tööintervjuude sõelumisprotsessist.
Leiud olid järgmised:
- 86% valisid auto, mille värv ei vasta nende isikutüübile.
- Ligikaudu kaks kolmandikku valisid traditsionaalsemad/konservatiivsemad värvid.
- 38% sõidavad praegu halli või musta sõidukiga.
- 53% ütlesid, et värv mõjutas sõiduki valikut.
- Neist rohkem kui pooled ütlesid, et nad valisid oma lemmikvärvi.
5000 kogu Euroopast saadud vastuse põhjal peaks eelistatud olema energilised värvid, näiteksoranž. Need näitavad, et inimene on energiline, lustlik ja optimistlik.
Valge assotsieerub lihtsuse, perfektsuse ja asjade kontrolli all hoidmisega. Samas sinine on rahulik värv, mida armastavad inimesed, kes hindavad terviklikkust.
Karen ütles: „Värvi valimisel tulevad mängu sotsiaalsed tegurid. Näiteks majandusliku ebakindluse ajal on tavaline, et inimesed valivad turvalised neutraalsed värvid, nagu must, valge või hall. Seega pole ime, et kaks kolmandikku juhtidest sõidavad konservatiivsemat tooni autodega.”
Karen jätkas: „Tihti põhineb värvivalik püüdlustel ning musta nähakse tihti sellise värvina, mis on seotud tipptasemel tehnoloogia ja uuenduslike kaubamärkidega. Võib ka olla, et turvalisuse asemel valitakse see, mis nende arvates esindavad elus väärtuslikumaid asju.”
Inimese reageering värvile ulatub tagasi varasesse lapsepõlve. Värvivalikut ei mõjuta tihti mitte sümbolism või seosed, vaid sisse ehitatud kodeering, mille üle puudub meil kontroll.
Inimesed reageerivad värvidele erinevalt ja psühhomeetrilise analüüsi abil saavad sellised eksperdid nagu Karen Haller mõista seoseid erinevate isikutüüpide ja värviseoste vahel.
Nissan Design Europe’i vanem-värvidisainer Priyanka Gaitonde ütles: „Uue Nissan Micra disaini loomisel oli algusest peale eesmärk asetada klient sõiduki keskmesse. Uus vestlusbot on uuenduslik viis, kuidas kasutada disainistuudios tehtud tööd selleks, et kliendid leiaks kõige sobivama värvi.”