Uudised
6.03 Nissan avalikustas Genfi autonäitusel ideeauto IMx KURO
Kuro, mis tähendab jaapani keeles musta, lisab IMx-ile, mida Nissan tutvustas esmalt Tokyo autonäitusel 2017. aasta oktoobris, uued musta värvi ehisdetailid ja veljed, uue iluvõre ning tumehalli kerevärvi.
Nissan IMx KURO võimaldab heita pilgu Nissani intelligentse mobiilsuse tulevikku, ehk näha, milline on Nissani nägemus sellest, kuidas autosid energiaallikaga varustada, kuidas autosid juhtida ning kuidas autod ühiskonda integreeruvad. Eesmärk on tugevdada sidet auto ja juhi vahel ning muuta auto usaldusväärseks partneriks, kes pakub ohutumat, mugavamat ja nauditavamat sõitu.
Nissan IMx KURO täienduste hulka kuulub ka Nissani teedrajav aju-sõiduki (B2V) tehnoloogia. B2V tõlgendab juhi ajust tulevaid signaale, et lihtsustada juhtimist ning aidata sõiduki autonoomsetel ja manuaalsetel süsteemidel juhilt õppida.
„Heitmevaba idee-crossover kehastab Nissani intelligentse mobiilsuse tulevikku,” ütles Nissani tootmisjuht Jose Munoz. „Nissan on intelligentse mobiilsuse kaudu pühendunud inimeste ja autode vahelise suhtlemise viisi muutmisele ning sellele, kuidas autod lähitulevikus ja edaspidi ühiskonda lõimuvad.”
Nauditavam sõit: Nissani intelligentne juhiabisüsteem
IMx KURO-i tehnoloogiliste funktsioonide tuumaks on täielikult autonoomse sõitmise lahenduse ProPILOT tulevikuversioon. ProPILOTi sõidurežiimi valimisel viib süsteem rooli armatuurlauda ja laseb kõik seljatoed allapoole, et juhil oleks rohkem ruumi ning kõik sõitjad saaksid lõõgastuda ja sõitu nautida. Manuaalrežiimi valimisel tuleb rool uuesti välja ja istmed naasevad algasendisse, et anda kontroll sujuvalt juhi kätte tagasi.
Nissan IMx KURO B2V-tehnoloogia võimaldab parandada juhi reageerimisaega ja luua autod, mis kohanevad pidevalt, et muuta sõitmine veelgi nauditavamaks. See Nissani läbimurre saavutati tänu aju dekodeerimise tehnoloogia kasutusvõimaluste uurimisele eesmärgiga ennustada juhi tegevust ja tuvastada ebamugavust.
Ennustamine: juhiabisüsteemid tuvastavad, kui juhi aju hakkab andma edasi käsklusi, nagu rooli keeramine või gaasipedaali vajutamine, ja saavad kiiremini sekkuda. See parandab reageerimisaega ja muudab manuaalkäigukastiga sõitmise mugavamaks.
Tuvastamine: tehisintellekt tuvastab ja hindab juhi ebamugavuse taset ning saab selle põhjal autonoomses režiimis muuta sõidukonfiguratsiooni või -stiili.
Nissani B2V-tehnoloogia on maailmas esimene sellelaadne süsteem. Juht kannab seadet, mis mõõdab ajulainete aktiivsust, mida seejärel analüüsivad autonoomsed süsteemid. Kavandatud liikumist ette nähes saavad süsteemid teha toiminguid, nagu rooli keeramine või auto aeglustamine 0,2–0,5 sekundit kiiremini kui juht, kusjuures juht ise süsteemide sekkumist peaaegu ei märkagi.
Elektriautoga sõitmise mugavuse ja naudingu suurendamine: Nissani intelligentne võimsus
Nissan IMx KURO on ehitatud Nissani uuele elektriautode platvormile, mis on loodud maksimaalse tõhususe saavutamiseks. Sõiduki põrand on täiesti lame, mis muudab salongi avaramaks ja parandab dünaamilisi sõiduomadusi. Madala raskuskeskmega šassii tagab täpse juhitavuse, mis seab crossover’ite segmendis uued standardid.
Võimas, kuid vaikne jõuseade pakub rohkem põnevust. IMx KURO-i viivad edasi kaks suure võimsusega elektrimootorit, millest üks asub auto esi- ja teine tagaosas, mis annab sõidukile nelikveo võimekuse. 320 kW kombineeritud võimsuse ja 700 Nm pöördemomendiga mootoreid viib edasi suure võimsusega aku, mis kujundati ja ehitati energiatiheduse suurendamiseks ümber. Uus aku võimaldab ühe laadimisega läbida rohkem kui 600 kilomeetrit, mis tähendab, et sõitjad saavad nautida pikemat seiklust, ilma et peaks muretsema laadimise pärast.
Sotsiaalse taristu osaks saamine: Nissani intelligentne lõimumine
Nissan IMx KURO annab täiesti uuel viisil oma panuse sotsiaalsesse taristusse. Näiteks saab IMx KURO pärast omaniku lennujaama viimist parkida end ise kohta, kus see saab luua ühenduse kohaliku vooluvõrguga ja toimida virtuaalse elektrijaamana, tagastades elektrit tagasi võrku, mis on funktsioonide sõiduk-kodu ja sõiduk-hoone laiendus. Kui omanik naaseb, saab IMx KURO ta lennujaamast peale võtta ja koju sõidutada. Kogu protsess on väga tõhus tänu aku suuremale mahutavusele ja ühendatud auto tehnoloogiale, sh sujuv autonoomne mobiilsus.
Autonoomse ajastu uued elektriauto disainifilosoofiad
Siiamaani on sõidukite disainimisel auto salong ja välimus selgelt eristatud. Välisdisain suurendab väljast vaadates turvatunnet ja salong pakub juhile sobivat keskkonda, kus saab keskenduda sõitmisele.
See sihtotstarbeline eristamine on täisautonoomsete sõidukite saabumisega muutumas. Nissani disainerite eesmärk oli IMx-i salong ümber kujundada, et suurendada avatuse tunnetust ja tagada samas ka privaatsus. Selle saavutamiseks disainisid nad ruumi, mis seob sõiduki sisemuse ja välimuse.
Samuti soovisid nad edasi anda elektriauto põhiomaduse, ehk vaikse ja sujuva sõiduviisi, mis on samas võimas ja dünaamiline. Nad ammutasid inspiratsiooni Jaapani aja ja ruumi kontseptsioonist ma ning harmoonia tunnetusest wa, et panna koeksisteerima kaks pealtnäha vastuolulist ideed: liikumatus ja liikumine.
Välisdisain: elektrisõidukite ainulaadsed omadused
Pärast IMx-i debüüti Tokyo autonäitusel on Nissani disainimeeskond, mida juhib disainiosakonna ülemaailmne vanemasepresident Alfonso Albaisa, teinud sõidukile mõne väikese, kuid olulise muudatuse – sealt tuleb ka uus nimi KURO.
Meeskond lihtsustas iluvõret, et anda sellele tugevam ja jõulisem olemus, ning asendas värvitooni Pearl White värvitooniga Deep Smoky Gray, millele lisanduvad musta värvi ehisdetailid ja veljed. Uus värv annab IMx-ile jõulisema ja kaalukama oleku.
Stiilimuudatuste eesmärk oli katsetada, kas ideeauto IMx, mis demonstreerib Nissani juhtpositsiooni autonoomse sõidutehnoloogia ja elektrisõidukite vallas, oleks sama populaarne ka teistsuguse, jõulisema isikupäraga.
Peamised disainiomadused, mis avaldasid Tokyos nii palju muljet, on jäänud samaks: tuttavast V-kujulisest iluvõrest kuni kapoti ja tagaosani jookseb rikkalik tunnusjoon. Silmapaistva kujuga eesmiste poritiibade laiad pinnad algavad iluvõrest ja laienevad sujuvalt külgedele, jättes mulje, nagu oleks kasutatud mitut kihti.
„Pärast Tokyo autonäitust jätkasin koos oma meeskonnaga IMx-i potentsiaali edasiarendamist,” ütles Albaisa. „Küsisime endalt, kas IMx-i põhikontseptsioon saaks olla rohkem linnamaasturi sarnane, kui teha mõni suhteliselt lihtne muudatus detailides, iluliistudes ja värvides.”
„Need suhteliselt väikesed muudatused on koos andnud IMx KUROle hoopis teistsuguse isikupära, mida väljendab ka nime KURO lisamine. See näeb välja sihikindel ja purunematu, mis meie arvates on selle ideeauto ning sõidukil esitletavate tehnoloogiate jaoks huvitav seisukoht.”
Sisekujundus: ruumikas ja lõõgastav ning lihtne
Ideeauto IMx KURO salong järgib lihtsa ja avara ruumi ideed, mida on kasutatud traditsioonilises jaapani kodus ja mis suurendab avatuse tunnet.
Auto panoraamiline OLED-näidikupaneel kuvab taustal väliskeskkonna. Näidikupaneeli all olev eraldiseisev puitimitatsiooniga ümbritsetud ekraan, mis sulandub kokku uste sisekülgede viimistlusega, annab delikaatselt aimu väliskeskkonnast, meenutades traditsioonilist jaapani pabersirmi shoji.
Istmete diagonaalset mustrit katanagare on söövitatud peenelt laserlõikuriga. Jaapani puitmosaiiki kumiki meenutava mustriga peatugede pehmendus on valmistatud silikoonist ja raam on valmistatud 3D-printeriga.
Tehisintellekt võimaldab juhil juhtida näidikupaneeli silmade liigutamise ja käeviibetega. See intuitiivne liides võimaldab kasutada vähem füüsilisi juhtnuppe ja lüliteid, mis muudab IMx-i salongi lihtsaks, kuid väga tõhusaks ja mugavaks.