Uudised
Proovisõit: DFSK E5 – kas soovite ülisoodsat 7-kohalist pistikhübriidi?
Tekst: Tuomas Rajala
Fotod: Tuomas Rajala
DFSK on äsja Eesti turule jõudnud Hiina autotootja, kelle E5 püüab leida koha klassis, kus soodsa hinnaga mudelil võiks olla edu.
Kui otsite 7-kohalist pereautot, peate olema valmis sügavamale rahakotti kaevuma. Kui tavaline, viiekohaline variant ei ole piisav, jääb valik autopoest üsna kitsaks.
DFSK kuulub Hiina autotootjate mudelite sekka. Tegemist on Eestis uue automargiga, mis püüab turule siseneda suure ja hästi varustatud sõidukiga. Ning mis peamine – taskukohase hinnaga.
E5 suurimaks trumbiks uuel turul on loomulikult hind. Uue Hiina kaubamärgi tutvustamine skeptilistele autoklientidele on aga väljakutse, mida Hiinas tõenäoliselt ei osata ette näha. Väike hinnavahe ei pruugi kahtlusi hajutada, kuid DFSK kasuks räägib siiski märkimisväärselt madalam hind.
Välimus ja tehnilised näitajad
DFSK E5 jätab soliidse mulje. See on suur ja modernse disainiga sõiduk. Auto mõõtmed on ligikaudu samad, mis BMW X5-l. Baieri maastur maksab aga ligi 100 000 eurot, samas kui DFSK E5 maksab vähem kui poole sellest.
Sõiduomaduste poolest ei ole võrdlus BMW maasturiga õiglane, kuna E5 on esiveoline ning sellel on 1,5-liitrine bensiinimootor koos elektrimootoriga. Vabalt hingav bensiinimootor toodab 122 hj (81 kW) ja 135 Nm pöördemomenti. Elektrimootori võimsus on 174 hj, kuid auto ei ole ka kahe mootori koostöös just eriliselt dünaamiline.
Plussid ja miinused
✅ Soodne hind
✅ Salongi disain ja viimistlus
✅ Korralik välimus
❌ Väga kehv info- ja meelelahutussüsteem
❌ Jõuetu bensiinimootor
Tootja ei avalda auto kiirendusnäitajaid, mis räägib juba enda eest. Proovisõidu põhjal võib öelda, et auto saavutab küll 100 km/h, kuid mitte väga kiiresti. Talvistes tingimustes võib esiveolisus kiirendust veelgi aeglustada.
Väike bensiinimootor raskustes
Vabalthingav bensiinimootor on auto suurust arvestades aladimensioneeritud ning maanteekiirusel tekib tunne, nagu võitleks see füüsikaseadustega ellujäämise nimel. CVT-käigukast kõigub pöörete vahel ka ühtlase sõidu ajal ning jätab ebakindla mulje. Elektrimootor toimib hästi, kuid bensiinimootori töökindluses tekib kahtlusi.
Käigukasti juhtimine on samuti tülikas, sest tagurpidi ja sõidurežiimi (D) vahetamine võtab aega. Tagurpidi käiku ei saa lihtsalt kiire liigutusega sisse lükata – seda tuleb teha rahulikult ja teadlikult. Käigu vahetumine võtab hetke ning sellest annab märku piiksuv heli. Alles siis saab sõit alata. See võib häirida eriti kärsitumaid juhte.
Roolitunnetus on ülimalt kerge ja peaaegu tundetu. Keskkonsoolist saab tundlikkust reguleerida, kuid ka kõige jäigem seade ei anna juhile olulist tagasisidet. See on tüüpiline mitmetele tänapäeva autodele.
Mugav, kuid problemaatiline salong
DFSK salong on stiilne ja viimistlus tundub kvaliteetne. Istmed on kaetud pruuni nahaga ning plastilisus pole domineeriv. Disainis on põhjamaist kargust, mis võiks meeldida Skandinaavia tarbijatele. Salong on kindlasti üks E5 tugevamaid külgi – see on ruumikas ja meeldiv.
Interjööris on palju elemente, mis meenutavad Mercedes-Benzi. Näiteks keskkonsooli kiiklülitid pärinevad ilmselgelt Saksamaa autotootjalt ning velgede disain sarnaneb Mercedesele. Hiina päritolu on tunda peamiselt ekraanigraafikas, muus osas on interjöör Euroopale suunatud.
Autol on kolm istmerida, millest viimane on kahe istekohaga ning asub pagasiruumis, nagu 7-kohalistes sõidukites tavaks. Need istmed on küll piisava suurusega, kuid pikemaajaliseks kasutamiseks täiskasvanutele ebamugavad. Seega, kui otsite autot seitsmele täiskasvanule, ei ole E5 parim valik.
Kehv info- ja meelelahutussüsteem
DFSK suurim probleem on selle info- ja meelelahutussüsteem, mis on praktiliselt kasutuskõlbmatu. Hiina tootja on loonud kohalikule maitsele sobiva kajasimulatsiooni, mis kõlab nagu pohmellihäire – heli kargab ühest kohast teise ja tundub ebamäärane. Tõenäoliselt on parem jätta telefon ühendamata ja nautida vaikust.
Autol on oma Apple CarPlay analoog nimega SpeedPlay. See näeb välja nagu CarPlay, kuid ei tööta usaldusväärselt. Telefon tuleb süsteemiga iga kord uuesti ühendada ning see kas töötab või ei tööta – ettearvamatu.
E5-l on 18 kWh aku, mis võimaldab 87 km elektrilist sõiduulatust. See on võrreldav konkurentidega ja annab hea võimaluse kasutada autot peamiselt elektrirežiimis. Kui aku tühjaks saab, tõuseb kütusekulu märgatavalt, sest suur auto peab lootma vaid väikesele bensiinimootorile. Mõne miinuskraadiga oli keskmine kütusekulu umbes 9,5 l/100 km.
Kokkuvõte
Uue Hiina automargi mudeli osas seisukoha kujundamine ei ole lihtne. Esimese 30-minutilise proovisõidu järel tundus kõik korras, kuid pikem kasutus paljastas mitmeid probleeme, mis vajaksid kiiret parandamist.
Siiski on võimalik vigu parandada, kuna tehas kuulab klientide tagasisidet. Loodetavasti lahendatakse info- ja meelelahutussüsteemi probleemid, veokonksu puudumine ja muud väiksemad mured lähiajal.
Põhimõtteliselt on DFSK E5-l kõik eeldused olemas: varustus on hinna kohta korralik, sõiduomadused on rahuldavad ning salong tundub kvaliteetne. Eriti atraktiivne on hind – sarnane pistikhübriid maksab näiteks Škoda brändi all 15 000 eurot rohkem.
Kui peamine otsustuskriteerium on hind, tasub E5 kindlasti proovida. Kui puudused suudetakse kõrvaldada, on hinna ja kvaliteedi suhe hea. Sõiduelamus pole küll meeldejääv, kuid suuremaid vigu ka pole.
Lõpumärkus: Kui kunagi omandate või juhite DFSK E5-te, võite sattuda kütusepaagi avamise mehhanismi otsima. See on peidetud infoekraani taha – ikooni leidmiseks pühkige ekraani ülaservast alla ja vajutage "petrol" nuppu. Nii säästate endale 20-minutilise otsimisvaeva tanklas.
Loomulikult on kõigil võimalik tulla proovisõidule, et ise oma kogemus saada!